Care instructions for a elk leather bag

Asianmukaisella hoidolla varmistat nahkalaukullesi tai -kukkarollesi mahdollisimman pitkän elinkaaren. Kestävää kuluttamista on pitää mahdollisimman hyvää huolta hankituista tuotteista.

Miiko's elk leather products are recognizable by their timeless, classic design language. Our bags and other leather goods are always designed to withstand both time and use. If you ever decide to part with your leather item, in good condition and properly maintained, it will always find new users, allowing for the product to be recycled forward.

Elk leather is a genuine, durable, and unique natural material. It represents an exceptional combination of the durability of thick leather and the manageability of soft leather. Products made from elk leather are particularly pleasant to use, and when properly cared for, they can remain beautiful for many years of use. Elk leather is a valuable and rare raw material, as its availability is very limited. Elk require a substantial habitat, and relocating the species to new growth areas is not possible. Elk cannot be farmed or bred as livestock; they will continue to exist as wild animals in the future.


Genuinely ethical and ecological elk leather is crafted from the hides of free and contented animals. The hides used in Miiko's elk leather products are always unique natural products. In these hides, you may sometimes see traces of a life lived freely - small scratches or abrasions that occurred when the animal roamed the forest or scratched itself against a tree

How to take good care of your elk leather bag:

  • Elks are adapted to varying weather conditions. Although elk leather feels wonderfully soft, its structure is dense and compact. Elk leather naturally withstands use and moisture well. There is no need to protect the bag with a moisture spray or other leather care products before use.
  • If the leather surface develops scratches or other marks during use, you can treat it with colored leather care products. When using colored leather care products on the bag or wallet, ensure that the treated surface is completely dry and polished with a soft cloth before using the product to prevent it from staining your clothes.
  • For a elk leather bag that has been in use for a longer period, we recommend treating and moisturizing it regularly with a light leather care product. It's advisable to avoid thick, creamy care products as they may leave the leather surface sticky due to the structure of elk leather.
  • Clean the leather surface before treatment with a soft shoe brush. Avoid unnecessary rubbing to prevent scratching the leather surface. Apply the care product to the leather surface with a soft cloth using gentle circular motions.



    Elk leather bags are light and effortless to carry and use. We hope you have satisfied and long-lasting experiences with Miiko's elk leather bags and other leather products! Genuine, unique elk leather brings a breath of forest enchantment to every day.

Subscribe to our newsletter

You can subscribe to our newsletter using the form below.

Suodata tuotteita

Your shopping cart is empty

Terms and conditions

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 24.4.2017 alkaen.

Verkkokauppa

Miiko Design Oy
Pellavamäentie 5
04320 TUUSULA

+358 40 589 3999
miiko@miiko.fi
www.miiko.fi
2618331-9

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Miiko Design yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Miiko Design Oy
Pellavamäentie 5
04320 TUUSULA

+358 40 589 3999
miiko@miiko.fi
www.miiko.fi
2618331-9

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty. Jos haluat saada toimituksen mahdollisimman nopeasti, suosittelemme valitsemaan Pakettitoimituksen noutopisteeseen tai pakettiautomaattiin.

Kirjetoimitus 3,90€
Pikkupaketti 4,90€ (kulkee kirjepostin mukana)
Postipaketti 5,90€
Kotipaketti 9,90€

Toimitusaika

Pyrimme aina nopeaan toimitukseen. Pääsääntöisesti lähetämme tuotteet tilauksesta seuraavana arkipäivänä. Varastosta loppuneiden tuotteiden arvioitu saapumisaika on ilmoitettu erikseen. Ilmoitamme mahdollisista viivästymisistä mahdollisimman pian. Pidätämme oikeuden toimitusaikojen muutoksiin kampanjoiden aikana.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Right of return

It is important to us that you are satisfied with the products you ordered. You have 14 days to make a final purchase decision. The return time is calculated from the moment the shipment is received.You can use our printable return form, but it is not mandatory. If you want to exchange the product you ordered for another one, return the original order and place a new order in our online store.

There is no need to make a separate notification about the return.

In order to comply with the deadline for cancellation, it is sufficient that within 14 days from the moment of receiving the shipment, the products to be returned have been sent back and the package has been registered for Posti to transport.

Effects of withdrawal

We will refund the products you return within 14 days after we have received your return. We will make the refund using the payment method you used when ordering. If you return the entire order, we will return all the payments we received from you, including the delivery costs (not including the additional costs for choosing a delivery method other than the cheapest standard delivery method we offer). Also return any over-the-counter items to receive a shipping fee refund.

You must send the goods back without delay and no later than 14 days after receiving the order. The deadline has been met if you send the goods back before the 14-day deadline expires.

You must send the goods back without delay and no later than 14 days after receiving the order. The deadline has been met if you send the goods back before the 14-day deadline expires.

The returned product must be unused and in its original packaging. All tags must also be in place. Check that you return all parts, including any manuals and packaging materials. Please note that the right of return does not apply to products manufactured or modified according to the customer's wishes.

Please handle the returned product and its original packaging carefully. If you have used the product, handled it carelessly or the product has been washed before returning it, you are responsible for the decrease in value of the product up to a maximum of the full value of the product.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme käsittelykulun 14,90€. Mikäli haluat palauttaa tilauksesi, sinun tulee hakea paketti postista ja palauttaa se meille. 

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle (Posti).

Gift cards used in the shopping cart